کسب و کارهای جدید رشد را تقویت کردند
نظرسنجی تجاری در ژاپن نشان میدهد که فعالیت کسب و کارهای خدماتی ژاپن در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل سرعت بیشتری داشته است. این کسب و کارها برای شانزدهمین ماه متوالی با تکیه بر افزایش تقاضا و اعتماد مصرفکننده رشد کردهاند.
نظرسنجی نشان میدهد که گرچه نرخ کلی رشد در سومین اقتصاد بزرگ دنیا متوسط بوده است کسب و کارهای خدماتی نقطه درخشان اقتصاد ژاپن بودهاند و با رشد متوالی بیش از یک سال خود توانستهاند جبرانی برای چالشهای پیش روی تولیدکنندگان باشند.
بر اساس گزارش ناشر شاخص، اساندپی گلوبال، شاخص نهایی مدیران خرید (شامخ) بانک او جیبون ژاپن از ۵۰٫۸ در ماه نوامبر–که کمترین رشد بوده است — به ۵۱٫۵ در ماه دسامبر(۱۰آذر-۱۰ دی) افزایش پیدا کردهاست. گرچه شامخ کسب و کارهای خدماتی پایین تر از عدد ۵۲ پیشبینی اولیه از کل پاسخ های نظرسنجی بوده است ولی در نهایت بالای آستانه ۵۰ که معمولا انبساط را از انقباض جدا می کند ایستاده است.
این نظرسنجی همچنین بیان میکند که افزایش حجم کسب و کارهای جدید، به رهبری مشتریان داخلی، این رشد را تقویت کرد.
به موجب این نظرسنجی، خوش بینی در دسامبر به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید، در حالی که گسترش کسب و کار و پر شدن پستهای بلاتصدی مشاغل منجر به رشد اشتغال برای سه ماه متوالی شد. کسب و کارهای جدید صادراتی برای سومین ماه در انقباض باقی ماندند اما کمترین رکود را در این دوره داشتند.
همچنین افزایش هزینههای عملیاتی ارائهدهندگان خدمات را بر آن داشت تا قیمتها، را با بالاترین سرعتی که از ماه اوت تاکنون اعمال شده است، افزایش دهند. افزایش هزینه مواد خام، سوخت و نیروی کار، تورم ورودی را در دسامبر افزایش داد اما کمترین سرعت افزایش را در دو سال گذشته داشته است. صنعت خدمات ژاپن از افزایش بالای ورود گردشگران بهره مند شده است به طوری که حدود ۲٫۴۴ میلیون نفر در ماه نوامبر از این کشور بازدید کرده اند تا فاصله نسبت به عدد کل ثبت شده قبل از کووید همان ماه در سال ۲۰۱۹ کم شود.
شامخ کل مرکب که میانگین شاخص خروجی تولیدی و شاخص فعالیت کسب و کارهای خدماتی است در ماه دسامبر افزایش داشت تا به ۵۰ برسد که در مقایسه با ۴۹٫۶ در ماه نوامبر افزایش نشان میدهد.
منبع: رویترز