آشنایی با سازمان تجارت خارجی ایران

سازمان توسعه تجارت خارجی ایران، سازمانی است فعال، مشاركت‌جو و مبتنی بر مدیریت دانش محور كه در راستای برنامه‌های كلان كشور در پی تحقق توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی اثربخش می‌باشد (تأسیس ١٣٨٤). این سازمان، هدف توسعه تجارت را با عنایت به برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان منابع انسانی كارآمد و به كارگیری دانش و فن آوری جدید دنبال كرده و همواره سعی دارد با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری، حمایت و نظارت عالیه، بستر مناسبی جهت مدیریت كلان صادرات و تقویت زیربناها فراهم و ظرفیت های لازم را برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی كشور ایجاد نماید. همچنین حركت به سمت آزادسازی كامل تجارت خارجی كشور در راستای تعامل فعال با اقتصاد جهانی و محوریت اقتصاد متكی به بازار، خط مشی اساسی این سازمان محسوب می‌گردند. توجه شود که توسعه تجارت خارجی از ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاصی برخوردار می باشد، که عدم توجه به آنها ممکن است زیان‌های بسیاری را به بخش سرمایه‌گذار در این عرصه وارد نماید. صادرات بعنوان یکی از بخش های مهم توسعه تجارت خارجی، مانند هر کار تجاري دیگر نیازمند آینده‌نگري، برنامه‌ریزي، آشنایی با روش‌هاي علمی، تحرك لازم و جلب اعتماد خریداران خارجی است. صادرات و توسعه فعالیت در سطح بین المللی، نیاز به یک برنامه و تلاش طولانی مدت دارد و ممکن است چند سال طول بکشد تا بتوان از مزایای آن بهره مند شد لذا صادرات را نباید بعنوان یک اقدام کوتاه مدت و برای برون رفت از مشکلات فوری بازار تلقی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.